haş iki o

geçenlerde okula giderken bi anne-çocuk diyaloğuna kulak misafiri olmak derlerya ondan oldum.Ben okula gitmek için vapur ya da motorla karşıya geçmem gerekiyo.İşte baktım vapur saati geç bindim motora çıktım üst tarafına oturdum.Biraz oturduktan sonra bıdı bıdı sesler saçma saçma sorular kulağımda çınlarken birden dikkatim - anne ya bu kadar su nasıl oluyoki ? diyerek denizi gösterdi.Annesi biraz durduktan sonra -o h2o dedi . çocuk şaşırdı o yaştaki çocugunda su=h20 demek olduğunu duyduğunda şaşırması normal.

Neyse kadın anlatıyo işte yağmur yağarak oluyo falan diye . sonra anne h20 ne demek diye sordu.
Kadının verdiği cevap : haş iki o ... 1 hidrojen 2 oksijenden oluşuyo . çocuk hmm anladım falan sonra anne ya sen ne çok biliosun falan derken.öyle kadında çocuguna sorduğu bi soruya kendince doğru bi cvp verdiğini düşünmüştür heralde.

Bende üniversite 3.sınıf öğrencisi olarak ya h2o nun 2 hidrojen 1 oksijenden oluştuğunu söyleyip anneyi bozup çocugu hayal kırıklıgına uğratcaktım ya da bir hidrojen 2 oksijenden oluştuğunu kabul etcektim motordan inene kadar . evet inene kadar sustum :)

bu arada gereksiz açıklama H2O = bildiğimiz su deniz suyu yağmur suyu içme suyu yazılışı 2 sayısı H( hidrojenin) ın sağ alt köşesine yazılır oksijende hidorjenin yanına yazılır 100 derecede kaynar.3 fazı vardır katı sıvı gaz :)

gaza geldim öss zamanım aklıma geldi

Yorumlar

Popüler Yayınlar