Avşa adası kamp ve bisiklet turu

Avşa adasında bisiklet turu ve kamp
Arkadaşlar biliyorsunuz ki son yıllarda Avşa adası hem İstanbul'a yakınlığı hem ulaşım kolaylığı hemde temiz deniziyle bir çok kişinin tatil noktası haline geldi.

Hatta bu durumu 2016 senesinde o kadar abarttı ki insanlar; bir ara adadaki marketlerde ekmek, peynir, su gibi temel gıda malzemeleri bulunamaz oldu. Daha doğrusu bulunan ürünler kişi sayısının çokluğundan adadaki insanlara yetmedi:)

Ben Avşa adasına bisiklet ile gittim size bu süreci anlatacağım.
Avşa adasına bisikletle gitmeyi bir de üstüne kamp yapmayı düşünüyorsanız bu yazdıklarım faydalı olacaktır.
İstanbul'dan Avşa Adası'na bisikletle gidiş oldukça kolay, bisikletinizle Bostancı iskelesine gelmeniz yeterli.  Bostancı'dan Avşa adasına sıklıkla (özellikle yaz aylarında) feribot bulunabiliyorhttps://www.ido.com.tr/ sitesinden sefer saatlerini kontrol edebilirsiniz.

Akla gelen ilk sorulardan birisi de; -Ulan bisikleti feribota alırlar mı? Ücret öder miyim?

Bostancı-Avşa Feribotuna bisikleti alıyorlar herhangi bir sıkıntı yok. Ek bir ücret de ödemiyorsunuz.

Avşa adasını bisikletle turlamak için kondisyon önemli mi?
Öncelikle iyi bir bisiklet kondisyonunuz olmasına gerek yok çünkü ada küçücük. Yine de diliniz dışarda dolaşmamak için belirli bir kondisyonunuz olsa fena olmaz.
Bisiklet olarak tavsiye sıralamam şu şekilde olacaktır.
Öncelikle dağ bisikletiyle oldukça rahat edeceksiniz. Yollar asfalt ama küçük plajlara giden yollar toprak.
İkinci olarak şehir bisikletini kullanabilirsiniz.
"Benim yol bisikletim var" yol bisikletimle Avşa adasını turlayamaz mıyım diye soracak olursanız. Tabi ki turlayabilirsiniz. Sadece asfalt yollardan küçük plajlara giden yollarda bisikleti elinizde taşımanız gerekecek.
Ana yollar ile plaj arasındaki mesafeler çok uzak değil 3-5 dk. Bence en iyi tercih tabi ki dağ bisikleti.
Ada dümdüz değil ufak tefek çıkışlarda mevcut.

Bostancı'dan biletinizi aldıktan sonra (internetten de alabiliyorsunuz) Bostancı Avşa Adası yolculuğunuz yaklaşık 3 saat sürüyor.


Avşa adasına iniş:
Ada iskelesinde -yaz sezonunda gittiyseniz- bir dünya kadar pansiyon çalışanı karşılıyor sizi. Biz de kal, bize gel, bizi seç vs...

Ada nın bütün karmaşıklığı ve yoğunluğu ön tarafa (iskele tarafına) toplanmış durumda...
Birbirine girmiş mağazalar, marketler, sokaklarında dövme yapılan pazarlar, karikatüristler...
Tabi bütün bu marketler, dükkanlar, pansiyonlar adanın ön yüzeyinde bulunuyor. 
Benim kamp yaptığım ve size tarif edeceğim tarafta; -o da yol üzerinde- migros'tan başka market yok.

Bu insan ve dükkan kalabalığı durumu iskelenin yaklaşık 4 km soluna ve 2 km sağına doğru devam ediyor.

Avşa adasında çadır yeri:
Çadır kurmaya Avşa'ya gittiyseniz ve sakin bir yer arıyorsanız iskele tarafında gördüğünüz kumsallardan uzak durun derim. Tabi gürültü beni rahatsız etmez diyorsan orada da kalabilirsin.
Benim tavsiyem ve gittiğimde kaldığım yer adanım tam arka tarafı... İskelenin tam zıttı taraf.
Ada nın tam arka tarafına gitmek içn tabiri caiz ise adanın içinden geçiyorsunuz; İskeleden indikten sonra dümdüz ilerliyorsunuz karşınıza çıkan ilk sokaktan içeri dalın ve dümdüz ilerleyin. Yaklaşık 1 km sonra ada merkezinden biraz daha ayrık duran bir migros sağınızda kalacak. İşte doğru yoldasınız o zaman.
Bisikletle gidiyorsanız eğer; yaklaşık 15 dk pedallıyorsunuz. Hafif bir tepe çıkıp iniyor, küçük bir köyden geçiyorsunuz. İskeleden adanın arkasına varışınız bisikletle 20-30 dk sürüyor.
Vardığınızda sizi adanın önüne göre daha sakin ve boş bir kumsal karşılıyor. Ben hep oradaki incir ağacının altına kuruyorum çadırımı tam deniz kenarında.
Denizden biraz daha uzakta çadır için çimenlik, daha sık ağaçlı bir alan da mevcut.
Bu bahsettiğim alana Ada merkezinden dolmuşlar da kalkıyor.

Avşa adası'nın denizi güzel mi? sıcak mı? soğuk mu?
Avşa adasının suyu gayet güzel ve temiz. Dalgasız sıcak bir su; yürüdükçe seviyeli bir derinleşme. 
Su Ada'nın hem ön tarafında hem diğer taraflarında aynı temizlikte, iskele olmasına rağmen o bölgede gayet temiz.

Daha derinlerde yosunlar var ama zaten çok derin olduğu için siz su üstünde onlar su altında kalıyor.

Avşa adasında yapılabilecek bir etkinlik olarak; midye seviyorsanız toplayabilirsiniz. 

Avşa Adasının neyi meşhur?

Gittiğinizde öğreneceksiniz ki Avşa'nın şarabı meşhur (ben hiç beğenmedim). 
Midye toplayıp onları sac üzerinde kızartmış ve şarapla yemiştim.

Sabah kamp kurduğunuz yerden sağa veya sola doğru yol alarak ada turunu tamamlayabilirsiniz.

Yolunuzun üstünde gizli kalmış küçük koylarla karşılacaksınız. Yüzmeyi ihmal etmeyin:)

Avşa adasını bisikletle turlamak yaklaşık 1:30-2 saat sürüyor. Ayrıca adaya yaz sezonu yerine; sezon dışı sakin bir zamanda gitmenizi tavsiye ediyorum.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
merhabalar, yazınızı çok beğendim. Ben de bu yaz gitmek istiyorum, çadır kurmakla alakalı hem belediyeden hem de çevreden güvenlik anlamında bir sokıntı doğar mı?
organikgezer dedi ki…
Merhaba, geçen sene gittiğimde böyle bir sorun yaşamamıştım. Kimse kimseye karışmamıştı. Adanın arka taraflarında çok güzel koylar, ıssız yerler ve uzun bir plajda var o yüzden ne yer bulma konusunda ne de insanlar tarafından sıkıntı yaşayacağını düşünmüyorum.
Serdar Altın dedi ki…
Bu yaz Aşa Adası'na gitmek istiyorum.Gece hayatıyla ilgili arkadaşlarımdan bir çok şey duydum.Ama detaylı bir bilgi edinemedim açıkcası. Avşa Adası Gece Hayatı ve Clubları hakkında detaylı bir bilgi verebilir misiniz?
organikgezer dedi ki…
Serdar merhaba, yorumunu yeni görüyorum. Geç dönüşüm için kusura bakma lütfen. Bende gece hayatı ile ilgili çok şey duydum ama kampta olduğum için bunu deneme şansım olmadı. Bu yüzden Avşa’nın gece hayatı konusunda sana yardımcı olamayacağım.
avsaotelimblogspot dedi ki…
Avşa Adası'nı çevremdeki insanlardan çokça duymuştum. Ancak gitme fırsatım hiç olmamıştı.
2018'in yaz aylarında sadece bir haftasonu tatil yapmak istedim ve Avşa Adası nı tercih ettim. İyi ki tercihim burası olmuş.
Avşa Adası ulaşım kolaylığı ile bile tercihiniz olabilir. Çünkü Marmara Bölgesi içerisinden Avşa Adası'na ulaşımınız en fazla 4 saat sürüyor. (Bu çok kısa bir süre.)
Avşa Adası apartları ise çok ucuz değil mi ?
Fiyatlarını arttırmak yerine her yıl sabit tutarak gelen ziyaretçileri memnun etmek istiyorlarmış.
Ucuz, güzel ve kısa bir tatil zamanınız varsa rotanızı kesinlikle Avşa Adası'na çevirmenizi öneririm.
Unknown dedi ki…
Avşa Adası gerçekten çok güzel bir tatil beldesi. Bu yaz Avşa Adası'nda tatil yapmak istiyorum ancak duyduğuma göre ada da kamp alanı pek yok sanırım. Bu yüzden Avşa otellerinde kalmayı tercih edeceğim. Avşa otelleri hakkında detaylı bilgiye de yazar mısınız?
Merhaba bu yaz mutlaka gitmeliyim kamp yapmayı çok özledim.
Avşa adası kamp dedi ki…
Avşa Adası’nda belirli bölgelerde kampa izin veriliyor sanırım. Gitmeden önce nerelerde kamp yapabileceğinize bakmanızı öneririm.
deneme dedi ki…
Avşa Adası kamp alanları bakımından gerçekten çok bilgi verici bir yazı olmuş. Çok teşekkürler :))
Avşa Kamp dedi ki…
Avşa Adası'nda kamp alanı yerlerinden bir tanesine giderek tatil yaptık ve gerçekten çok güzeldi. Kesinlikle tavsiye ederim.
Avşa Adası gerçekten çok güzel. Bu yaz 2 kere Avşa'da tatil yaptım. Herkesin mutlaka gitmesini önerdiğim tatil beldeleri arasında.
Çok güzel bir içerik olmuş. Ellerinize emeklerinize sağlık.

Popüler Yayınlar