Zeytin Ağaçları arasında güzel bir kamp yeri: İzmir / Dikili

Dikili-Çandarlı yolu zeytinlikler 2017 - Turgay Erel
Deniz kenarında ve zeytin ağaçları arasında çadır kurmak isteyenler için güzel bir kamp yeri. Kamp yeri dediğime bakmayın ortada bir tesis veya ücretli bir alan yok :)

Yolumuzun üzerindeki Mıhlı Şelalesi'nin buz gibi sularında Assos'tan kalan tuzlarımızdan arındıktan sonra İzmir/Dikili'ye doğru yol almaya başladık.

Dikili'de herkesin bilmediği, gitmediği pek duyulmamış bir koy: Bende İsmini bilmiyorum aslında ama konum olarak Dikili-Çandarlı Yolu üzerinde...

İzmir Dikili ücretsiz kamp alanı:
Dikili-Çandarlı yolu koyu 2017 - Turgay Erel
İzmir Dikili'ye geldiğimizde; kamp için güzel bir yer bakınmaya başladık. Bunu her zamanki gibi internetten değil; oranın yerli insanlarına soruşturarak yaptık. Ücret ödenen kamp alanlarını sevmiyorum. Ücretsiz kamp alanlarında -yani doğanın kendisi oluyor bu alanlar- daha kafana göre beğendiğin istediğin yere kurabilme özgürlüğün var.
Kamp alanı dediğim yer aslında zeytin ağaçları arasında, deniz kenarında bağımsız kendine özgü bir yer; benim için ücretsiz güzel bir kamp alanı.

Dikili-Çandarlı Yolu Kamp alanımıza ulaşım:
Dikili-Çandarlı yolu konum 2017 - Turgay Erel
Dikili'nin içine girdiğimizde; hemen sağ tarafımızda deniz ve onun üzerinde batmakta olan güneşi seyrederek yolumuzda ilerlerken daha fazla dayanamadık ve aracımızı sağa çekip bir kaç fotoğraf çekmeye karar verdik.

O sırada deniz kenarında bira içen iki kişi gördüm, yanlarına gittim. Abilere ilk sorduğum soru buralı mısınız oldu? -Kamp yapacağım yerleri genellikle oranın yerli insanlarına soruyorum- Sonra devamı geldi.
Abilerden birisi oralı olduğunu söyleyince, bende: "o zaman uzmanlık sorunuz geliyor. Buralı olduğunuzu ıspatlayın" diyerek; aradığım kamp yerini anlattım (gülüşmeler). O da bizi şu anda size anlattığım koya yönlendirdi. Koyu çok güzel tarif etti ama ismini o da bilmiyormuş.

Tarif edilen yer için yola koyulduk (İzmir-Çandarlı Yolu üzerinde). Dikili sahili boyunca dümdüz ilerledik, yol daraldı ve biraz daha kötüleşti. Sonunda tarif edilen beyaz villaları gördük ve söylendiği gibi hemen önündeki yoldan sağa dönüş yaparak kamp alanımıza ulaştık.

Zeytin ağaçlarıyla donatılmış bir alan düşünün... Ağaçların arasından 2-3 dk ilerledikten sonra denize ulaştık. Muhteşem bir deniz ve atlamak için güzel bir iskele. Gittiğimiz de kalabalık değildi. 1 çadır ve 1 karavan vardı.
Gün içerisinde zaman zaman insanlar gelse de -o beyaz evlerde kalan insanlar sanırım- hiç kalabalık olmadı.

Sonunda ismini bulabildim. Burası Hayıtlı Koyu imiş arkadaşlar:) Bende gelen yorumlar sonrası biraz araştırıp öyle bulabildim.
Google konum linki tıklarsanız direkt haritada açılacaktır:)

Konaklama:
Kamp yaptığımız alanın üst tarafında beyaz villalar vardı. Eğer o beyaz evlerde bir tanıdığınız yoksa; kalmak için seçenekleriniz: çadır, karavan veya direkt dışarıda yatmak şeklinde olacak ve o bölgede otel pansiyon tarzı bir şey görmedim.
Ancak kamp alanına gelmeden önce Dikili'nin içinden geçerken konaklama alanları mevcut.
Bahsettiğim iskele gayet genişti. Çadırınızı alıp iskele üzerine bile kamp kurabilirsiniz aslında -sabah güneşiyle kavrularak uyanmak sorun olmayacaksa tabi- :)

İzmir / Dikili denizi:
Kamp için çok uygun güzel bir yer; çadır kurabilmek için geniş alanlar ve zeytin ağaçlarının altı çok uygun.
Dikili-Çandarlı yolu denizi 2017 - Turgay Erel
Deniz muhteşem temiz, dalgasız ve soğuk değildi. Fazla büyük olmayan bir sahili var. Buradan denize ilk giriş biraz taşlık sonrasında kum var ama kuma geldiğinizde Deniz boy seviyesine geldiği için pek bir anlamı olmuyor kumun:) Buradaki su ayazma plajına göre daha hızlı derinleşiyordu.
Ben hep iskeleden denize girdim. İskele ucunun deniz seviyesi atlamaya uygundu. Plaj kısmının taşları ufak olsa da; iskelenin kara ile birleşen kısmındaki taşlar fotoğrafta gördüğünüz gibi kocaman kocaman.
Bu arada kamp alanına giderken yol boyunca gördüğümüz Dikili'nin sahili de taşlıktı (küçük-yuvarlak).

İzmir / Dikili kamp Yeme-İçme:
Dikili-Çandarlı yolu iskele 2017 - Turgay Erel
Kamp yaptığımız yerde yeme-içme adına herhangi bir tesis yoktu. Kamp mutfağı için gerekli malzemelerimiz vardı. Küçük bir ateş yaktık kendi yemeğimizi kendimiz yaptık. Aynı zamanda iskeleden olta atarak balık tutabilirsiniz.

Genel Tavsiye:
insanların serbest kullanımına sunulan her alan gibi etraf çer çöp pislik içindeydi. Çevre gerçekten çok pisti. Doğaya zarar veren tek hayvan türü insan:/
Her ne kadar pis bile zeytin ağaçlarının birisinin altında; kendiniz için uygun bir yer mutlaka buluyorsunuz.
Dikili-Çandarlı yolu balık avı 2017 - Turgay Erel
Yollar çok kötü küçük bir araba ile (renault clio) çok dikkatli olmazsanız altını sürtebilirsiniz. Belki biraz daha büyük bir araçla daha rahat girebilirsiniz. Sonuçta o yoldan geçip deniz kenarına ulaşmış bir karavan vardı.

Bisikletle bu alana gitmek isterseniz eğer; dağ bisikleti veya lastikleri araziye uygun bir yol bisikleti çok iyi tercihler olacaktır.
Yarış bisikleti ile bahsettiğim villalara kadar gelebilirsiniz ama oradan sahile giderken bisikleti elinize alıp yürümelisiniz (5dk).

Tavsiye 2:
Assos'la Dikili arasında; söylemem gereken, ziyaret edilesi iki yer vardı.
birisi zeus altarı; kısa bir yürüyüş (1 km) ve güzel bir manzara  seyretmek isteyenler için.
İkinci yer ise mihli selalesi; buz gibi suda serinlemek için (ki cidden buz gibi).

Sormak istediğiniz bir şey olursa çekinmeyiniz.

Unknown dedi ki…
Varsa konum ya da ayrintili yol tarifi almam mumkunse cok sevinirim :)
Varsa konum ya da ayrintili yol tarifi alabilirsem cok sevinirim :)
Merhabalar, güzel anlatmışsınız; fakat yeri harita üzerinden bulamadım. Detaylı bir harita görünüöü göndermeniz mümkün mü acaba mail adresim info@sonesimsek.com.tr
organikçizer dedi ki…
Armağan ve Soner merhaba, yorumlarınız sonrası bende konumu buldum.
Yazı içerisinde konum görseline tıkladığınızda; konum direkt açılacaktır. Umarım işinize yarar. Şimdiden iyi tatiller:)
Can suuuu dedi ki…
Başka böyle doga kampı yapılacak yerler keşfettiyseniz lütfen bilgi verir misiniz
organikgezer dedi ki…
Tabi ki. Gittikçe, gördükçe, gezdikçe anlatacağım.
alevtüzün dedi ki…
MErhaba
Öncelikle güzel anlatımınız için teşekkürler. Ben pek kampçı olmadığım için sormak istiyorum. bayramda dikil tarafına kampa gideceğiz arkadaşlarla. Kamp alanlarıyla ilgili yorumlarda ücretli kampların çoğu pis ve verilen paraya dair bir hizmet alınmamaktadır. Kamp yaptıgınız alanlarda duş olayını nasıl çözüyorsunuz? Sadce deniz suyu mu? eğer temiz suya yakın ücretsiz kamp yapılabilecek alan varsa öneride bulunabilir misiniz.

Teşekkürler şimdiden,

Alev
organikgezer dedi ki…
Merhaba, kamp yaptığımız alanda bir duş yoktu açıkcası o yüzden duş yapmadan idare ettik. Ama duşsuz duramam derseniz gün sonunda paylaştığım yere 10-15 dk mesafede (arabayla) halk plajları var oralarda duş alınabilir.
O bölgede bildiğim duşlu, kamp yapılacak bir alan yok. Ama oralardaki halk plajlarında çoğunlukla duş var belki kampınızı bir halk plajı yakınlarına kurabilirsiniz.