Karabük - Yenice Kent Ormanı Kampı


Arkadaşlar ben buraya internette, Google görsellerde karşıma çıkan ormanla suyun birleştiği; gölü ve yaylayı görmek için gelmiştim ama o görsellerdeki yerlerin hiç birisini göremedim daha doğrusu o kocaman ormanın içerisinde bulamadım:)
Bunları bulamasam bile güzel ve keyifli bir kamp geçirdim. Orman gerçekten çok güzel, ana yoldan ormanın içine ilerlerken sağınızda şırıl şırıl buz gibi (buz gibi çünkü yüzdüm) akan şelale ormanın içine varıncaya kadar size eşlik ediyor. Ciğerlerinizin oksijenle dolduğunu hissettiren temiz havası da cabası.
yenice kent ormanı ücretsiz kamp 2018

Yenice kent ormanı kampı ulaşım:
Yenice kent ormanları Karabük il sınırları içerisinde, navigasyonla kolaylıkla karşınıza çıkıyor. Navigasyon ile gitseniz bile belirtmem gereken nokta Ana yoldan girişini kaçırabilirsiniz. Çünkü dar bir girişi var. Ana yoldan kent ormanına çıkan yolun girişinde kent ormanına ait büyük bir tabela var ama üzerinde bir çok başlık olduğu için ilk anda dikkatinizden kaçabilir. Kafanızı tabelanın gösterdiği yöne çevirdiğinizde dar ve kötü bir yol göreceksiniz. İşte orası kent ormanına çıkan yol.

Tabelanın oradan (ana yoldan) araba ile yaklaşık 20-30 dk sürdüğünüzde ormanın merkezine ulaşıyorsunuz. Ormanın merkezine ulaşıncaya kadar geçtiğiniz yolun kötü olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Orman içerisindeki yol inanılmaz kötü, bende clio hatchback vardı ve o kadar dikkatli kullanmama rağmen 3-4 defa aracın altını sürttüm, plakayı düşürdüm. Altı yüksek bir araçla yenice kent ormanına kampa gitmeniz daha iyi olacaktır. Aracın altını sürtmemek adına dansöz gibi bir oraya bir buraya kıvrılarak ormanın içerisine doğru ilerledim.

Yenice kent ormanındaki en büyük eksiklik ise tabela yönlendirmelerinin yetersiz olması; tabelayı takip ederken bir anda yol 2’ye 3´e ayrılıyor ve hangisinin doğru yol olduğunu gösteren ikinci bir tabela olmadığından saçma sapan yollara giriyorsunuz. Her girdiğiniz yol bir öncekinden kötü oluyor:)















Cross motoru veya dağ bisikletiyle de yenice kent ormanında çok güzel turlar yapabilirsiniz.

Yenice kent ormanına giriş ücretli mi?
Ormana giriş ücretsiz arkadaşlar herhangi bir ücret tabelası görmedim; zaten ücretli olsa da para verecek bir insan/görevli görmüyorsunuz:)
Yenice kent ormanında ücretsiz kamp yapmanın keyfini çıkartın:)
Tabelalar/yönlendirmeler kötü olduğu gibi orman yolu boyunca yön soracağınız herhangi bir insan ile karşılaşmıyorsunuz bile; yol boyunca sadece orman girişinde şelalede yüzen çocukları ve ormanın içerisinde yürüyerek ilerleyen ve yolu bana soran 3 tane kampçı gördüm

Yenice kent ormanında wc-duş var mı?
Arkadaşlar orman içerisinde ağaç kesimiyle uğraşan insanlara ait olduğunu düşündüğüm 1-2 tane ev klübe tarzı yapı gördüm. Herhangi bir wc/duş ve tesis görmedim.
Yenice kent ormanında wc, duş ve herhangi bir tesis yok.
Onun yerine temizlenme ve ferahlamak için şelaleye atlayabilirsiniz.
Yenice kent ormanı kamp-şelale atlayışı
Yenice kent ormanında çadır kurmak serbest
mi?
Kent ormanının içerisine girdikten sonra istediğiniz yerde çadır kurabilirsiniz. Yenice kent ormanında konaklama için tek seçenek çadır değil; 1 tane butik otel tabelası bir tane de trekking ve bisiklet etkinlerinin yapıldığını gösteren tabelalar gördüm.
Yenice kent ormanında telefon çekiyor mu?
Arkadaşlar Türk Telekom çekmiyor. Ormanın en tepesinde bir diş çekiyordu ama orasında çadır kurulabilecek bir nokta değil. Orman o kadar sık ve siz o kadar içinde kalıyorsunuz ki ormanın; diğer operatörlerinde çekmesi biraz zor gibi.

Yenice kent ormanında ateş yakmak
Arkadaşlar; ateş yakılmasıyla ilgili bir uyarı/tabela görmedim. Yerler fazlasıyla odun dolu ve etrafını taşlarla çevirerek ben de kontrollü bir ateş yaktım. Yenice kent ormanında odun sıkıntısı yok.

Akşam hava biraz soğuk oluyor. Hem iyi bir ateş yakmak hem de güzel bir uyku tulumu kullanmak iyi olur.

Google görsellerdeki yerleri bulamasanız da güzel bol oksijenli bir orman kampı yapmış olursunuz:)


Sonuç olarak;
  • yenice kent ormanında yollar çok kötü, yüksek bir araba ile gitmeniz tavsiye edilir.
  • Telefon (Türk Telekom) çekmiyor.
  • Çadırı istediğiniz yere kurabilirsiniz.
  • Ateş yakma konusunda sorun yok ve her yer odun dolu.
  • Wc ve duş yok. İstediğiniz yere yapın zaten çok ıssız.
  • Yabani herhangi bir hayvan göremedim.
  • Google görsellerdeki yerlere gitmek için iyi araştırın ya da bilen birisiyle gidin.
  • Şelalenin yanına inmek tehlikeli olsa da yenice kent ormanındaki şelalede yüzebilirsiniz.










Yorumlar

Popüler Yayınlar