Kuzey Avrupa'da güzel bir liman şehri - Odessa

I love Odessa - 2019 - Turgay Erel

Ukrayna Uçak Bileti Fiyatları
Odessa-2019-Turgay Erel
Ukrayna vizesiz gidebildiğimiz ülkeler arasındadır.
Ukrayna için uçuşumuzu Odessa üzerinden aldık gidiş dönüş yaklaşık 650 tl civarıydı. Biletleri bir kaç ay öncesinden (Haziran ayı için) almıştık. Belki daha uygun fiyatlı uçuşlarda denk getirilebilir.
Ukrayna hava yollarından aldık ve sadece 7 kg'lik el bagajı hakkımız vardı. Uçak altı bagaj almak isterseniz bunun için 200 tl civarı bir ücret ödemeniz gerekiyor.

Yeni İstanbul Havalimanına Ulaşım Süresi
Uçumuşuz Yeni- İstanbul Havalimanından oldu. Buraya ulaşımımızı Beşiktaş'tan havaistler ile yaptık. Akbil ile kişi başı 18 tl basıyorsunuz. Kredi kartı ile ödeme yapanlarda gördüm ama akbil en garantisi olacaktır. Otobüsler; Beşiktaş sahilden yarım saat arayla kalkıyorlar, internetten detaylı saatlerini görebilirsiniz.
Cuma akşamı iş çıkış saati olmasına rağmen yaklaşık 45 dk sonra Beşiktaş sahilden Yeni havalimanına ulaşmış olduk.
Havalimanı izlenimlerim ise şu şekilde; gerçekten merkeze çok uzakta ve büyük. Havalimanından ziyade bir avm konseptinde yapılmış gibi. Viaport avm nin kapalı hali gibiydi.

Şu anda çok aktif kullanılmadığından kapılardan geçişlerimiz sıra beklemeden ve hızlı oldu.

Odessa Havalimanı Tavsiyeler
Odessa ya varış.

Yaklaşık 1 saatlik uçuş sonrası Odesa international havaalanına vardık. Çok küçük bir havaalanı.
Ukrayna'ya gitmek için pasaport zorunlu değil. Kimlik kartınız ile Ukrayna'ya giriş yapabiliyorsunuz.
Odessa'da tramvay 2019
Kimlik ile gelenler için sadece girişte (pasaport kontrolü öncesi) küçük bir form doldurmaları gerekiyor.

Yurt dışı çıkışlardaki en önemli nokta konaklayacağınız yerlerin ve şehirler arası ulaşım yapacaksanız bunların bilet çıktılarını alın.

Ukrayna'nın para birimi Grivna (grivni) ve bizim paramız yaklaşık 5 kat değerli. Pasaport kontrolü sonrası karşınıza bir döviz bürosu çıkıyor (sağ tarafta tek küçük bir tane). Fiyatları inanılmaz kazık, burayı kullanmayın. Bir kapı geçtikten sonra -yine havalimanı içerisinde- fiyatı bundan daha iyi olan iki dövizci daha var onları tercih edin.

Odessa'da taksiye binmek
Çıkışta sizi taksiciler karşılıyor. Bunları direkt es geçin ve Havaalanının internetini kullanarak Uber'den araç çağırın:)
Uber çok aktif kullanılıyor ve fiyatı diğer taksicilere göre daha ucuz. Çok hızlı bir şekilde de geliyorlar. Çoğunlukla da yoldan taksi çevirdiğinizde resmi taksiler durmuyorlar, genelde korsan diyebileceğimiz fiyatı biraz daha yüksek olanlar duruyor.
Havalimanından şehir merkezine otobüsler olsa da pek geç saatlere kadar çalışmıyorlar.

Gideceğiniz saate göre; kalacağınız yeri önceden ayarlamanız önemli. Biz geç vakit gittik ve sadece geceyi geçireceğimiz için ucuz yollu, merkeze yakın bir hostel ayarladık.
Yurt şeklinde ayarlanmış odaları vardı (4-9 yatalı). Kadın ve Erkekler ayrı odalarda kalıyor. Yurt sistemi gibi olsa da her yatak kendi içerisinde perdeler ile ayrılmıştı. Odanızda çok horlayan biri kalmıyorsa 1 gece geçirmek için uygun bir yer.

Odessa Şehri Hakkında
Odessa şehrinden bahsetmek gerekirse;
Odessa Opera Binası - 2019
Karadenize kıyısı olan güzel, sakin bir liman şehri. Şuraya, buraya gidin diye tek tek yazmayacağım çünkü internetten veya orada yaşayan insanlardan sorarak öğrenebiliyorsunuz.

Biz opera binasını ziyaret ettik ve buraya giden cadde üzerindeki herhangi bir restaurantta (irish pub tarzı bir yerdi) kahvaltı yaptık. Kahvaltı ile beraber shot şeklinde rom veriyolar.

Opera binası ve çevresi görülesi yerler arasında zaten. Listemiz de bir de potemkin merdivenleri vardı ki; orası ve çevresi de gerçekten görülesi bir yer. Merdivenleri bitirip o cadde boyunca dümdüz ilerlediğinizde çok fazla güzel yeme-içme yerleri bulabiliyorsunuz.
Açık büfe bir restauranta gittik. Ama tam olarak bizdeki konsept değil. Tabağına aldığının ürünün ağırlığı (gr) kadar ücret ödüyorsun. 3 kişi masayı donatacak kadar yiyecek aldık ve 80 tl (içecekler dahil) hesap ödedik.
Yeme-içme özellikle et ve alkol bizim ülkemize kıyasla gerçekten çok ucuz.
Birbirinden güzel çikolata ya da kahve konseptli cafe/restauranlarında oturabilirsiniz. Ben daha önce Türkiye'de içmediğim farklı tarzda/lezzette kahveleri tatma fırsatı buldum.

Potemkin stairs in Odessa 2019
Şehir merkezi ile uzak noktalar arasındaki ulaşımı dolmuşlardan hallice olan otobüslerle (baya eskiler) ya da şehre çok güzel bir hava katan nostaljik tramvaylar ile yapabiliyorsunuz.

Bu otobüslerin numalarını da wifi olan bir noktadan bağlandığınızda kolaylıkla bulabilirsiniz. Tabi ki öyle zaman çizelgeleri falan yok. Google dan rota oluşturduğunuzda veriyor otobüs numalarını. İnsanlara da sorabilirsiniz tabi ama çoğu ingilizce bilmiyor.

Odessa şehri; sessiz, sakin güzel bir şehir. Karadeniz kıyısında, isterseniz denize de girebiliyorsunuz. Biz Haziran ayında gittik hava gayet sıcak ve güzeldi. Denize girebilecek sıcaklıktaydı. Böyle bir düşünceniz varsa yanınıza şort alın ya da oradaki pazarlardan da bulabilirsiniz.

Ya da şehrin sokaklarında amaçsızca dolaşabilirsiniz. İnsanı yormayan, caddelerinden sürekli geçen nostaljik tramvaylarıyla insanı geçmişe götüren hoş bir şehir.

Odessa'dan sonra trenle Lviv'e geçiş yaptık. Buradaki en önemli tavsiyem biletlerinizi internetten alın ve bu çıktıları da yanınızda bulundurun. Bu çıktıları bilet yerine trende kullanabiliyorsunuz.
Oradaki gişelerden yerel dil bilmeyen bir turist olarak bilet temin etmeniz neredeyse imkansız.

Videoda bununla ilgili açıklamalarımı ve Odessa'da tren istasyonunu görebilirsiniz.

Sorularınız olursa yorum veya instagram.com/organikcizer iletebilirsiniz.

Beşiktaş'tan Odessa'ya gidişimiz ve Odessa görüntülerini içeren video aşağıdadır:) Video içerisinde Odessa şehrinden görüntüler, sokaklarda dolaşmalarımız. Potemkin merdivenlerine gitmek için bindiğimiz araç ve şehirle ilgili bir çok görüntü bulacaksınız. İyi seyirler:)