Cunda adası ücretsiz kamp yeri - Ortunç koyu kamp

Alibey Adası olarak da bilinen Cunda adası, Balıkesir ilinin Ayvalık ilçesine bağlıdır. Cunda adası Ayvalık Merkez'e taş bir köprü ile bağlıdır. Ayvalık merkezden kendi aracınızla 5 dk sonra Ada merkezine ulaşıyorsunuz. Ada merkezini geçince solunuzda deniz manzarası sağ tarafınızda orman olacak şekilde-Ada merkezinden de uzaklaştığınızda-Biraz dar, biraz virajlı, asfalt ve güzel bir yolun sonunda Ortunç koyuna ulaşıyorsunuz.

"Eskiden o taş köprü yoktu. Neredeyse su ile aynı seviyede toprak bir yol vardı. Suyun üzerinde gidiyormuşsunuz hissi veren bir yoldu. Ancak şu anki taş köprü yapılmış."

Merkeze gidip gelmesi çok kolay olsa bile; Cunda adası kendine has ada özelliklerini koruyabilmiş. Arnavut kaldırımlı dar sokakları, birbirinden renkli, süslü hediyelik eşya dükkanları, şirin meyhaneleri ve Binaların üzerine yapılmış -Adalarda görmeye alıştığımız- duvar çizimleri. Birbirinden hoş yeme-içme mekanları ile sevimli bir turizm merkezi.
Cunda adası ücretsiz kamp - Ortunç koyu

Çok fazla otel, hostel, pansiyon bulabiliyorsunuz. İstanbul'a yakınlığı da (yaklaşık 5 saat) 2-3 günlük kaçamaklar için ideal kılıyor.


Benim bir kampçı olarak; Cunda adasını sevmemin en büyük sebebi ise ücretsiz kamp yapma seçeneklerinin olmasıdır.

Cunda adası ücretsiz kamp alanı - Ortunç koyu kamp
Cunda adasına ilk olarak 2015 yıllarında gitmiştim. O zaman sadece Ortunç koyunu görmüştüm. Issız küçük bir koy, arkası orman. Sağ tarafında ise kocaman lüks olduğu dış görünüşünden belli olan bir otel vardı. Ağustos ayında hafta içi gittiğimde koyda o zaman 4-5 kişi ve koya demir atmış bir tekne vardı.

Yani koyu ilk keşfettiğimde çok az insan vardı ve koyu da çok beğenmiştim. Temmuz 2019 yılında Ortunç koyuna kamp yapmak için gittiğimde ise gözlerime inanamadım. Nerede 4 yıl önceki insan sayısı nerede şimdiki insan sayısı. İnanılmaz bir kalabalık. Sabahları pırıl pırıl olan su; kendisine fazla gelen insan popülasyonu yüzünden bulanıklaşmış. Ben bu kalabalıklığı günü birlikçelere yorsam da; Günü birlikçiler Ortunç koyunu terk ettiğinde bile hatrı sayılır bir insan ve kampçı grubu yine oradaydı.

Ortunç koyu ormanı yüzey alanı olarak 60-70 çadırcıyı kaldırabilecek büyüklükte olsa da; Orman kısmı eğimli olduğu için orman içerisinde düz alan bulmak zor oluyor. Ormana göre daha düz alana sahip denize yakın kısımlar ise zaten başka kampçılar tarafından kapılmış oluyor.

Ben Ortunç koyunda çadır kurmadım. Denizi gören güzel konumda ,orman içerisine hamağımı kurdum, uyku tulumumu da içerisine yerleştirdim. Bu şekilde güzel bir uyku çektim.  Herhangi bir yabani hayvanla da karşılaşmadım. Sadece gece 3-4 gibi bir gelincik gördüm. Günü birlikçilerden kalan artık yemekleri temizliyordu. 

Ortunç koyu denizi nasıl
Sabah uyandığımda da Ortunç koyunun serin sularına dalarak kendime geldim. Ortunç koyunun denizi çok güzel. Kalabalık olmadığı zaman pırıl pırıl zaten. Çok soğuk diyemem ama yine de bir nebze soğuk. 

Sabah saatlerinde zıpkınla balık avlamaya çalışanlar vardı. Olta atmak için de uygun bir yer.

"Ortunç koyu sakin bir zamanda gidildiğinde ve yer bulabildiğinizde kamp için güzel bir yer.
Cunda adası ücretsiz kamp - Ortunç koyu
Sonuçta ön tarafınız deniz ve siz orman içerisinde zaman geçirebiliyorsunuz. Bir kampçının aradığı en önemli iki unsur bir arada:)"

Ortunç koyu kamp alanı
Ortunç koyu kamp alanı değil ama buraya varmadan bir kamp alanı yol üstünde karşınıza çıkıyor.
Ortunç koyu halk plajı tarzı bir yer. Çadır kurmanın yasak olduğunu söylemişlerdi bana ama ben oraya gittiğimde neredeyse 40-50 tane çadır vardı alanda. Çadıra tolerans gösteriyorlar ama orman içerisinde ateş yakılması konusunda çok hassaslar.
Ben ateş yakan görmedim. İnsanlar kendi getirdikleri tüpleri kullanıyorlardı.

Ortunç koyunda wc-duş gibi imkanlarda yok.

Ortunç koyu birbirine bitişik 2 koydan oluşuyor. 1-herkesin gittiği asfalta yakın olan diğer ise o koyun solunda daha az insanın olduğu daha da ormanla iç içe olan koy.

Aracınızı asfalta parkettiğinizde 2-3 dk yürüyüşle birinci koya ulaşıyorsunuz. Zaten burası yol üzerinden görülebiliyor. Herkesin bildiği; ortunç koyu denildiğinde akla gelen yer.

6-7 dk daha yürüdüğünüzde ise diğer; daha az insanın bulunduğu koya ulaşıyorsunuz.
Cunda adası ücretsiz kamp - Ortunç koyu

"Ortunç koyu çevresinde yürüme mesafesi gidebileceğiniz herhangi bir market/bakkal yok. Yani Ortunç koyuna giderken ihtiyacınız olan şeyleri yanınıza alarak gidin"


Cunda adasında 2-3 günlük tatil hem adayı keşfetmeniz hem de Ayvalık'ı tanıyabilmeniz için gayet yeterli. Ayrıca pasaportunuz yanınızda olursa Ayvalık'tan hemen karşısındaki Yunan adalarına gidebiliyorsunuz.

Benim Cunda adasında kamp için favori bölgem Patricia (Pateriçe) Bölgesi. Cunda adası patricia kamp deneyimimi buradan bulabilirsiniz:)

Sorularınız olursa yorum olarak veya instagram.com/organikcizer üzerinden sorabilirsiniz:)




Yorumlar

Popüler Yayınlar