Bisikletin otobüsle veya uçakla başka şehire taşınması

 Merhaba,

Ben zaman zaman bisikletimi bulunduğum şehirde değilde farklı şehirlde sürmek istiyorum. Bunun için yeterli zamanım olmadığı için de bunu şehirler arası otobüsler ile gerçekleştiriyorum.

Eminim ki bisiklete binen bir çok kişi bisikletini bulunduğu şehirden başka bir şehire otobüsle/uçakla taşımak istemiştir/taşımıştır.

Bu zamana kadar bu taşıma işleminde çok fazla sorunla karşılaşmıyordum. Normal bir yolcunun nasıl bavul/çanta şeklinde bagajı varsa; benim de bagajım bisikletimdi. Ön tekeri sökerek bagaja yerleştiriyor ve yolculuğuma devam ediyordum.

Ta ki! İstanbul'dan Van'a bisikletimi otobüsün bagajında taşımak isteyene kadar...

Neden Van'a gitmek istediğimi de kısaca anlatmak istiyorum: Amacım Van'da bisiklet turu yapan arkadaşım Mehmet Ali ile buluşmak ve sonrasında birlikte İran'a doğru sürüş gerçekleştirmek.

23 Nisan 2022 günü Kamil Koç firmasından İstanbul-Van arası otobüs bileti aldım 550 TL idi. Aynı tarihte uçak bilet fiyatıda ortalama 800 TL civarındaydı. Hem otobüs yolculuğunu sevdiğim, hem daha önce Van'a civarı şehirlerini görmediğim için, hem de sadece ön tekeri takarak sürüşe hazır olacağım için otobüsü tercih ettim. Yolculuk gününe kadar bu tercihten pişman olacağımı bilmiyordum tabi.

Kamil Koç firması ile yolculuk öncesi konuştuğunuzda ön tekeri sökerek tabi ki taşıyabilirsiniz diyor aslında ve ekliyor: Uçak bileti kadar ücret talep edilebilir :/

İstanbul'dan; Ataşehir/Dudullu terminalinden bisikletimle otobüse binmek istediğimde curcuna başladı: Öncelikle şoför(ler) bisikleti alamayacaklarını yer kalmadığını, başka yolcuları nasıl alacağını söylemeye başladı. Kendisine göre haklıydı ama benim bisikletim kamil koç firmasının belirlediği bagaj taşıma limitlerine ağırlık ve hacim olarak uyuyordu. Yani yolcu olarak benim de hakkım vardı. Uzun tartışma sonrası bir bilet parası daha ödemem söylendi ki böylece uçaktan daha pahalıya gelmiş olacaktı. 

100 TL uzattım gülerek tersledi, bisikleti indirmeye kalktı. Sonunda 200 TL civarında bi paraya bisikleti kendim bagaj içerisine yükleyerek güç bela yükledim.

Bu konu ile ilgili Kamil Koç firması hakkında şikayet oluştursam da herhangi bir dönüş alamadım. Ayrıca terminallerinde; havaalanlarında olduğu kg'leri belirleyip etiketlesinler. Fazlası için ücreti de neyse orada temin etsinler. Bende otobüse personeli ile tartışmayayım.

Bu durum çoğunlukla o günki şöfor ve muavinin inisiyatifine bağlı görünüyor. Ancak; ben iznimi ayarlamışım, biletimi almışım. Bunu şansa bırakmak, o insanlarla tartışmak ve ekstra ücret ödemek istemiyorum.

Belki otobüsün kalkacağı ilk duraktan binerek (daha doğrusu bagaj tam olarak dolmadan) bu tarz tartışmaları bertaraf edebilirsiniz.

Bisikleti şehirler arası taşıma ile ilgili diğer alternatif ise uçak:

Uçak biletini alıyorsunuz ve devamında bisiklet taşımak istediğinize dair bagaj satın alıyorsunuz. Havayolu firmalarının sport ekipmanı (bisiklet vs) taşımaları için yurtiçi/yurdışı şeklinde fiyat tarifeleri bulunuyor.

https://www.flypgs.com/faydali-bilgiler/diger-bilgiler/ozel-hizmet-ekipman-tasima-ucretleri





https://www.turkishairlines.com/tr-int/bilgi-edin/spor-ekipmanlari/ozel-ucretler/

Bisikletinizi güzelce taşınabilir şekilde paketledikten sonra taşıyabiliyorsunuz.



Yorumlar

Popüler Yayınlar