Dechatlon'un en ucuz çadırıyla kış kampı olur mu?




Evet arkadaşlar ben daha önce Dechatlon'un en ucuz çadırıyla; abant gölü kısıyında kar altında, bozcaarmut göletinde karlı bir günde ve en son kartepe de akşam yağmurla başlayan sabaha karşı kara dönen bir kamp günü geçirdim.

Vaktiniz varsa gelin şimdi size bu çadırla olan bir kaç deneyimimi detaylıca anlatayım. İyi okumalar:)

Ben bu çadırı 2015 yılında aldım. Ben aldığımda fiyatı 60 TL civarındaydı. Kamp yapmayı sevip sevmeyeceğimi bilmediğimden; bunu görmek, denemek için almıştım.
Aldığım günden beri çadırı aktif olarak kullanıyorum.

Öncelikle belirtmek isterim ki; bu çadır ilkbahar ve yaz mevsimi çadırı. Hafif yağmurlu bir günde de işinizi görür.


Dechatlon'un en ucuz çadırında iki kişi kalabilir mi?
Evet, iki kişi kalabilir ama rahat olarak kalabilir mi? Deneyimlerime göre hayır.
Çadır; Dechatlon mağazasında iki kişilik olarak satılıyor ama kesinlikle iki kişinin konforlu bir şekilde kamp yapmasına uygun değil. İki kişi kalmayı planlıyorsanız ufak tefek olmalısınız. Sebebi şu ki; çadırda ekstra çantalarınızı koyabileceğiniz bir alan olmadığından bütün eşyalarınızı çadırın içine almanız gerekiyor. Bir de bunu iki kişi olarak yaptığınızda neredeyse yer kalmıyor. Çadır içindeki Cep kısmı da yine tek kişi için hazırlanmış.
Çadırın tek giriş-çıkışı olduğu için bir kişinin çadırdan çıkması gerektiğinde diğer kişiyi ister istemez rahatsız ediyor. Ayrıca havalandırması  da yetersiz kalıyor (özellikle yaz aylarında).

Kış aylarında iki kişi olarak kullanımı daha kolay; hava zaten soğuk olacağı için çadırda kalan kişilerin birbirine sokulması gerekecek:)

Özet olarak; Decathlon'da satılan en ucuz çadır her ne kadar iki kişilik olarak satılsa da ikili kullanıma (özellikle yaz aylarında) çok uygun değil.

Dechatlon'un en ucuz çadırının mevsimlerde kullanımı


İLKHBAHAR ve YAZ - Bu çadırı ilkbahar ve yaz ayında istediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Ben genelde yaz aylarında üst tentesini örtmeden kullanıyorum. Çadırı açıklık bir alana kurduğunuzda her çadır gibi bu çadırın içi de hamam gibi oluyor. O yüzden ağaç altını tercih ediyorum. Havalandırması oldukça yetersiz kalıyor, tek giriş olduğu için onu açsanız bile içerisi fazlasıyla sıcak oluyor.

SONBAHAR -  Bu çadırın sonbaharın başlarında -özellikle büyük yağmurlar başlamadan- kullanımı da gayet güzel, keyifli. Bu mevsimde istediğiniz şekilde, istediğiniz yere kullanabilirsiniz. Hava zaten serin olacağı için havalandırmaya da çok fazla gereksinim duymuyorsunuz. Bu dönemde, bu çadırı kullanacaksanız eğer uyku tulumu ve matınızın iyi olmasına öze gösterin.


KIŞ - Şunun altını çizmek isterim ki; Bu çadır kesinlikle bir kış mevsimi çadırı değil. Tabi bu kış ayında kullanılamaz anlamına geliyor mu tabi ki hayır:) Dediğim gibi ben abant gölünde kar üzerinde bu çadırla kamp yaptım. Çadır için güzel bir alan oluşturup (mümkünse kar seviyesinin biraz altında), çadırı koyacağınız yüzeye karla temasını kesecek bir branda veya çöp poşetleri örterseniz, çadırınızı bu şekilde kurabilirsiniz. Buradaki önemli nokta yine, uyku tulumu ve diğer ekipmanlarınızın kışa uygun olduğundan emin olmalısınız. İyi bir uyku tulumu, kışlık kıyafetler, içlik gibi olmazsa olmaz kıyafetlerinizi yanınızda bulundurmalısınız. 

YAĞIŞLI HAVADA KULLANIMI - Sonbaharda gittiğim ve normal bir yağışa maruz kaldığım bir kamp gününde çadırla ilgili herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Normal yağıştan kastım; 2-3 saatlik hafif şiddette yağış. Ancak; Kuzu yaylasında maruz kaldığımız tüm gece süren (yaklaşık 8-9 saat) yağmur ve devamında kar yağışı çadırı bir hayli yıprattı. Öyle ki belli bir zamandan sonra çadırın üzerine gelen damlanın kalıntıları çadırın iç kısmında yüzünüze geliyor. 

RÜZGARLI HAVADA KULLANIMI - Çadırı rüzgarlı havada deneme fırsatım oldu. Çok rüzgarlı ve yağışsız bir gündü. Çadırın bütün iplerini ve demirlerini çadırı sabitlemek için kullanmak zorunda kaldım. Kamp eşyalarımın ve benim ağırlığım çadırın içinde olmasaydı çadırın bağlantılardan kopup uçması işten bile değildi. Çadırın bütün her yeri şiddetli bir şekilde sallanıyor ve içerisinde rahat bir uyku çekemiyorsunuz.

Dechatlon'un en ucuz çadırının kurulumu
Arkadaşlar çadırın kurulumu oldukça kolay. Genelde tek başınıza kurabileceğiniz kolaylıkta olsa da iki kişiyle birlikte 2-3 dk da kurabilirsiniz.

Arkadaşlar sorularınız olursa yorum olarak veya instagram.com/organikcizer adresinden sorabilirsiniz:)

Yorumlar

Popüler Yayınlar